Amendurå

15 Dec

Jag hatar när folk säger åt mig vad jag ska göra/tycka/tänka. Jag blir arg och vill göra precis tvärtemot. Jag måste känna att jag bestämmer själv och jag har svårt att styra reflexmässigheten. 

Någon säger att mitt principiella motstånd är ”lite tonårsaktigt”. Och kanske är det mitt sätt att tonårsrevoltera, eftersom jag aldrig gjorde det mot mina föräldrar. Nu, när jag är nästan 30 år, tonårsrevolterar jag på det enda sätt jag kan – genom att vägra göra de löjligaste saker som folk säger att jag borde.

Men jag blir också arg på Någon för att han kallar mig tonårsaktig. Ingen ska komma och säga hur jag är. Ingen ska sätta en sin jävla hobbyanalysetikett på mig.

Kommentera

