Därför kan jag inte säga att jag tvivlar

24 Jan

Tänk att gränsen mellan mitt livs bästa beslut och mitt livs största misstag kan vara så hårfin. Att jag inte vilket av de två alternativen som är det riktiga gör mig vettskrämd. Ändå kan jag inte säga det till Någon. Han får inte veta att jag tvivlar. För om jag ger Någon ett uns av mitt tvivel så kommer han att håva in mig, han kommer att vädja till det svagaste i mitt inre, och han kommer att få mig att vända om.

När det verkar som jag inte tvivlar framstår jag som känslokall och cynisk. Som att jag inte bryr mig. Men det är väl en smäll jag får ta och kanske ett lågt pris att betala för att fortsätta gå framåt.

Kommentera

