It’s a sin

22 Feb

Det blev ohållbart när allt jag längtade efter var att göra fel. Allt som jag helst av allt ville göra, allt jag tänkte på, allt min kropp suktade efter var fel.

For everything I long to do
No matter when or where or who
Has one thing in common, too

Man kan inte leva så. Man kan inte gå omkring och hejda sig själv från att göra det man helst av allt vill. Jag klarade inte av det.

Jag svek Det Ultimata Sveket. Man kan inte sjunka lägre än att vara otrogen, det är det värsta en människa kan göra, anses det. Och efter det var jag laglös. Efter det fanns det inget Någon kunde göra mot mig som var sämre än det jag hade gjort mot honom. Jag hade inga rättigheter kvar att åberopa.

Jag vill aldrig leva så igen. Jag vill kämpa för det jag helst vill ha och göra, inte emot. Och jag vill inte vara laglös och utan rättigheter på grund av att jag gör det jag längtar efter.

Oavsett när eller var eller vem.

Kommentera

