Hjärtat sörjer men själen är fri

24 Feb

Jag pratar med Någon om hur splittrat det känns att vara peppad på sitt nya liv, och samtidigt vara ledsen för att man misslyckats med sitt gamla. Att jag inte vet vilket känsloben jag ska stå på, och att ena dagen känns upp och andra dagen känns ned.

Någon citerar en person som jag inte minns namnet på:

”Hjärtat sörjer men själen är fri”

Och precis så känns det. Mitt hjärta värker av sorg över allt det fina vi hade, över allt som jag inte lyckades uppskatta och förvalta och över all den smärta som jag har orsakat.

Samtidigt flyger min själ högt högt över molnen. Frihetskänslan är berusande! Jag känner mig lycklig, har hopp om framtiden och kan inte sluta flina när jag tänker på att jag kan göra vad jag vill nu.

Mitt hjärta och min själ härbärgerar separata känslor, dessa dagar.

Ett svar to “Hjärtat sörjer men själen är fri”

  1. Isabelle Ståhl 29 mars 2010 den 12:08 #

    exakt så. åh.

Kommentera

