Riva upp, riva ner, riva sönder

2 Mar

Jag chattar med Någon som bor kvar i allt det som en gång var vårt. Det som var vårt hem, vår borg. Någon som försöker skapa sig ett eget liv mitt bland alla de saker som är och var våra gemensamma, och mitt  bland det som fortfarande är mitt.

– Jag plockar bort en Dräng-Jenny-sak här och där, skriver han. Din affisch är minne blott.

– Rev du sönder den? frågar jag.

– Ja.

Kanske behövde han det. Kanske behövde han få förstöra något yttre för att matcha det inre. En del saker måste få rivas sönder och förstöras och inte alls byggas upp igen. Allt kan inte vara intakt och som vanligt när livet och kärleken gått sönder. 

När det är dags att avsluta skriver han:

– Jag tycker fortfarande väldigt mycket om dig vet du.

Kommentera

