Det är mycket jag förstår

5 Mar

Jag förstår att jag borde må dåligt. Att jag borde vara ledsen. Och jag förstår att jag borde skämmas för att jag varken mår dåligt eller är ledsen. För det gör jag inte, och är jag inte.

Jag är på en sån jävla roll just nu så jag knappt vågar skriva det. Men jag tror inte på att jinxa så jag skriver det i alla fall. Fuck vågskålsteorier och efter-solsken-kommer-regn – I’m on a roll och jag tänker njuta varje jävla sekund av det.

Jag tror dessutom att jag har mig själv att tacka för att det går bra nu. Jag klappar inte ödet på axeln och tackar för ett bra jobb. Jag har fan slitit för det här.

Jag ska flytta in i finläggan med löve shack-sovrummet snart, jag hade ett trevligt och givande möte med förläggaren häromdagen, jag ligger kvalitativt i stort sett när jag vill, jag har dragit in ett virtuellt diplom för tidernas kuksugning och det ringer och trillar in sms och mail och gud vet vad mest hela tiden.

Vad mer skulle jag kunna önska mig?

Kanske att folk slutar förutsätta att jag mår dåligt och är ledsen.

Ett svar to “Det är mycket jag förstår”

  1. selanna 05 mars 2010 den 13:31 #

    Njut! Bara det :-)

Kommentera

