Hon Som La Den Upptagne Mannen

5 Mar

Det finns några upptagna män som vill ligga med mig. På rak arm kan jag komma på tre stycken där det uttalat förhåller sig så. Kanske fyra när jag tänker efter. Och visst vill jag ligga med dem tillbaks.

Aldrig förr har jag funderat på mina eventuella skyldigheter gentemot de upptagna männens respektive. Jag har alltid ansett att deras fruar/flickvänner/familjer är deras ansvar. Om de svinar och sviker så är det deras eget problem, inte mitt.

Men nu plötsligt: ett samvete. Eller snarare: en rädsla för att bli avslöjad som Hon Som La Den Upptagne Mannen. Slynan som hade mage att förstöra någons förhållande bara för att hon är förtjust i göttigt ligga.

Förr, när jag själv var upptagen, var det som att jag var tvungen att passa på när tillfälle gavs. Jag hade liksom inte råd att låta liggchanser passera förbi utan att plocka upp dem. Och då spelade det ingen roll om det fanns kvinnor och barn med i bilden, eller gemensamma vänner heller för den delen. Det var bara att dra på skygglapparna och dra av byxorna.

Nu, när jag har råd att tacka nej och avstyra, blir jag plötsligt mån om mitt rykte.

Kanske ett steg i rätt riktning.

Ett svar to “Hon Som La Den Upptagne Mannen”

  1. debbiemcgee 05 mars 2010 den 22:36 #

    Läser. Gillar. Hejar.

Kommentera

