Att inte spela Spelet

21 Mar

Jag kan spela Spelet. Visst kan jag det. Jag kan göra det för jaktens skull, för vinsten, för att få det jag vill ha.

Men ibland så ledsnar jag bara på strategier och analyser och vem som skrev vad och mest och sist. Då orkar jag bara inte.

Kanske beror det på att jag just idag är liten, ynklig, bakis och ensam i en stor säng. Jag vet inte. Men jag orkar inte tänka på att det är strategiskt fel av mig att sms:a 44-åringen. Jag vet att jag inte borde visa mig svag, klängig och närhetstörstande, men jag kan inte få honom ur mitt huvud och jag längtar så mycket efter honom. Så jag sms:ar ändå:

”Kanske är jag bara bakisemotionell, men FAN vad jag saknar dina armar om mig nu, doften av din kropp, din vackra rygg, mina fingrar i ditt hår.”

Det är inte så vi skriver till varandra vanligtvis. Det är aldrig så emotionellt, efter nån slags överenskommelse vi uttalade tidigt i vår relation. Då sa vi att vi inte är förälskade, att vi inte har såna känslor för varandra. Vi sa att vi inte hade skyldigheter gentemot någon annan än oss själva och både han och jag sätter oss själva först. Allt annat är en omöjlighet. Men det hindrar inte att jag just nu längtar så mycket att jag nästan kan känna doften av honom i mina lakan, fastän det är länge sedan han var här.

Så det fick bära eller brista. Jag var tvungen att låta honom veta. Med risken att han skulle låta mig bli hängandes, igen.

En kvart senare får jag svar:

”Vad du skriver fint. Blir glad och varm. Och är också bakis och skulle vilja samma sak.”

Kan man uttrycka sig mera stolpigt??? Men det är åtminstone en bekräftelse på att han också saknar mig ibland. Att inte spela Spelet kan tydligen också ge utdelning.

Kommentera

