Sjukligt nyfiken

25 Mar

44-åringen:
är du bra på att blogga?

Jag:
haha, hurså?

44-åringen:
jag ska göra en reseblogg

Jag:
ja, jag är bra på att blogga

44-åringen:
kanske du kan tipsa lite

Jag:
absolut

44-åringen:
jag kollade runt lite och fastade för blogger för det verkade enkelt och snyggt

Jag:
blogger är mest populärt
jag gillar wordpress
det är också snyggt och väldigt lätt
i bloggkretsar är wordpress liiite hetare dårå

44-åringen:
jag har fattat det faktiskt. men det kändes inte lika tillgängligt för mig som superamatör

Sedan pratar vi bloggande ett tag och han ger mig adressen till sin reseblogg. Men han frågar inte mer om mina personliga bloggerfarenheter. Hur kan han inte undra? Jag hade dött av nyfikenhet om Någon hade hemlighetsmumlat om bloggande på samma sätt som jag gjorde. Han kan förstås inte veta att jag bloggat om hans kuk. Jag antar att det inte ens finns på hans världskarta att någon skulle göra så. Men jag tycker ändå att han borde vara mer nyfiken.

Jag har inte riktigt orkat tänka på att han ska resa bort i två månader. Att jag inte ska få ”prata” med honom nästan varje dag.

Jag:
det är verkligen SNART du åker
sen ska jag sitta här dag ut och dag in utan dig på chatten
i 8 veckor!!!!!!!!!!!!!!

44-åringen:
tror jag har uppkoppling på rummet och sitter väl och jobbar och bloggar på kvällarna
och då är du på jobbet
vi är digitalt sett inte längre bort då än nu
om tekniken funkar

Jag:
nä, det har du faktiskt rätt i
har inte tänkt på det
hör av dig om du vill ha mer bloggråd!
nu ska jag dra!

44-åringen:
Puss på munnen!

Jag:
tack baby :*

Jag vill också vara sval och oberörd och inte fråga och inte undra. Men det är jag inte. Jag är sjukligt nyfiken. Hade jag haft hans dagbok framför mig så hade jag läst den.

Och jag hade börjat med kvällen då jag la honom första gången.

Kommentera

