Frågan

26 Mar

Så ligger jag med Någon igen. Någon som jag legat med förr, i ett annat liv. Någon som jag inte fick lägga då, men som jag ändå inte kunde låta vara.

Nu är det ett nytt liv och jag får ligga. Någon får väl inte riktigt bli lagd i sitt nya liv, men det är en annan sak.

Vi bor nära varandra men har inte träffats på två år. Stockholm är en stor stad. Jag springer aldrig på någon av en slump här.

Sist skildes vi åt och gick åt varsitt håll utan att vända oss om. Nu ringer han på min dörr igen och vi har väl kanske inte tänkt att gå så långt som att ligga, men det är ju fan unheard of att stanna vid hångel när man är i en säng med någon man lagt förut. Vilken idiot som helst kan räkna ut att vi kommer ta det hela vägen. Självklart finns det knappar som knäpps upp, dragkedjor som dras ner och linningar som lirkas.

Jag minns vad Någon gillar. Mina handflator minns formen på hans armar när jag håller fast dem mot sängen, på varsin sida om hans huvud. Min mun minns smaken av hans mage. Min tungspets minns formen på hans öra.

Och Någon minns vad jag gillar. Hans mun och tunga hittar vilse i mig fortare än någon annan gjort, någonsin.

Men det är inte som förr. Det är inte som när mina känslor brann och mina tankar skenade och fjärilarna i min mage aldrig kunde vara stilla när han låg nära och lyssnade på mina suckar och darrande andetag. Då visste jag inte var jag hade mig själv. Då föll jag.

Men nu: not so much. Det är tekniskt sett lika bra, men känslorna saknas.

Jag jämför med hur det känns att ligga nära 44-åringen. Hans långa kropp som aldrig verkar ta slut, hans stora mjuka läppar mot mina och hans ögon som ser igenom allt. Hur hans röst gör mig yr. Hur mycket jag längtar till nästa gång jag får träffa honom. Hur det bultar i mina revben när han säger mitt namn.

Idag håller jag sex med 44-åringen högre än med Någon som nyss ringde på min dörr. För bra sex handlar tydligen inte om teknik. Åtminstone inte enbart. Bra sex handlar om känslor.

Frågan är då om jag verkligen ska ligga runt som en dåre, om jag ändå inte känner något för mer än en person?

Kommentera

