Kom alla mina små lamm

27 Mar

Jag följer med en kompis till en middag med två andra par. Vi är hemma hos en tjej och en kille som nyligen gjort slut. De bor dock fortfarande ihop och hela situationen känns ganska bisarr.

Men han är rolig, den nydumpade killen. Han skojar cyniskt om sin situation, på ett sätt som är både avväpnande och prestigelöst.

Han och jag är de enda där som är både singlar OCH straighta. Så när jag ska tacka för mig och gå hem så kan jag inte låta bli att skämta med honom .”Hör av dig om du vill ligga”, säger jag och alla garvar. Det är ett skämt. Alla fattar att det är ett skämt.

Så idag får jag ett meddelande på facebook:

”Hej, ligga nån dag? (Hoppas jag tog rätt Dräng-Jenny i din kompis vännerlista).”

Han har gått igenom min kompis lista över typ 300 vänner och hittat mig. Det är så sjukt och osannolikt att jag inte vet vad jag ska svara. Å ena sidan var han både trevlig, rolig och såg bra ut. Å andra sidan… ska man verkligen röra till saker på det sättet i sin kompiskrets? Jag svarar:

”HAHAHAHA. Men ja, rätt Dräng-Jenny. Asså jag vet inte… Hur cepe vore det?”

Han svarar att det inte vore mer cepe än hans liv i övrigt, med tanke på hur det som hänt honom de senaste veckorna. Han avslutar med:

”aja, I’m up for it bara så du vet, viril ung man i sina bästa år! åker dock till fjällen en vecka på söndag.”

Jag är fortfrande osäker men vi bestämmer att vi ska höras igen när han kommer hem. Ta en öl eller nåt först.

2 svar to “Kom alla mina små lamm”

  1. masha 27 mars 2010 den 16:05 #

    hahhahahaah oh my.

  2. grovt initiativ 30 mars 2010 den 08:55 #

    myser

Kommentera

