Man gillar ju kuken

3 Apr

Sen ligger man visst med Någon fast man varit överens om att man bara skulle skeda. Och det är inte så himla bra men det är ändå kuken och man har längtat efter kuken så man tänker att vafan big deal. Och Någon är ung och orkar igen efter bara en halvtimme, och sedan skedar man som det var sagt. Hela natten.

På morgonen ligger Någon med huvudet på min arm. Hans långa ben räcker en bit utanför sängkanten när vi ligger så. Mina fötter vilar strax nedanför hans knän.

– Jag har aldrig legat på någons arm förut, säger han. Det är alltid andra som ligger på min arm.

Jag frågar honom om han tycker det känns konstigt. Han svarar att det gör det.

– Vaddå, är det nån sorts moderskänslogrej du kör? frågar han.

Men det är det inte. Jag har bara väldigt sällan ett behov av att ligga på någons arm. Jag känner sällan att jag vill vara lilla-tjejen-som-kryper-upp-i-famnen. Däremot har jag gärna stora män och pojkar vilandes i min egen famn.

Och på morgonen ligger vi igen. Och det är fortfarande inte så bra, men han är snabb och kommer fort och man orkar inte riktigt jiddra och det är kuken igen och man gillar ju kuken och därför är det okej.

Kommentera

