Helgens finaste

5 Apr

Jag har aldrig firat en sån här påsk förut. Helgen har nästan tagit kål på mig. Killar hit och killar dit, sprit och vin och hasch och nattachattar och däremellan släpa grejer mellan två lägenheter. Fyra dagar ledigt och jag har hunnit mer än på en månad, känns det som.

En minnesbild vårdar jag alldeles särskilt. Det finaste minnet från den här påskhelgen.

Jag sitter i en djup fönsternisch och röker genom fönstret. Någon med de allvarliga ögonen sitter bredvid mig och våra ben ligger mot varann. Försiktigt lutar jag mig åt sidan och hans mjuka hår kittlar mot min näsa. Mina läppar snuddar vid hans öra och han ryser. Jag snusar honom i nacken och han suckar. Sekunderna är sega som sirap och det passar alldeles utmärkt. Ingen annan ser oss, det är bara Någon och jag och fönsternischen och mina läppar i hans nacke och jag som viskar att han luktar gott.

Det blir inte mer än så. Men det är det finaste jag tar med mig från påsken 2010.

Kommentera

