Jag hade kunnat göra det

27 Apr

Jag hånglar med Någon som jag inte borde hångla med. Konceptet är förtroget, been there done that, bekanta beteenden. De som är off limits är aldrig out of reach. Att en person är upptagen betyder inte att den inte kan vara tillgänglig.

Det är uppenbart att något kommer att hända, och när det väl gör det känns det ungefär som jag har förväntat mig.

Någon vill knulla mig där och då, men jag säger nej och har karaktär och tar beslut som egentligen ligger på honom att ta. Men inte för att jag steppar upp och tar på mig den ansvarsfulla kvinnorollen. Jag kliver inte i såna klyschiga spår. Utan för att jag faktiskt inte vill.

Klart jag hade kunnat vända rumpan till och blivit påsatt mot handfatet. Jag hade kunnat göra det. Men det var liksom inte värt.

När vi hörs nästa gång är det lite konstigt, och jag tackar min lyckliga stjärna att det stannade vid hångel och inte blev mer. Det är tillräckligt awkward nu.

Kommentera

