Kanske inte den jättebästa

29 Apr

Så händer något jag aldrig hade trott skulle hända. Inte i min vildaste fantasi hade jag kunnat föreställa mig att jag skulle känna såhär.

För plötsligt en dag inser jag att Någon som jag givit drygt åtta år av mitt liv, inte längre är min självklara själsfrände. Ingen annan har tagit hans plats, men jag tror att jag har förändrats på ett sätt som han inte har. Den där pusselbiten som är han passar inte längre lika bra i pusselbiten som är jag. Han är fortfarande en fantastisk man – rolig och snäll och jättebra. Men han är kanske inte den roligaste, kanske inte den snällaste och kanske inte den jättebästa. Inte för mig.

Jag trodde aldrig att jag skulle känna så. Att den starka känslan av att han och jag hör ihop skulle mattas av så fort. Att jag inte skulle sakna hans humor och våra gemensamma referenser varje minut av min vardag.

Men så är det. Att leva själv har förändrat och utvecklat mig på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Och det känns bra.

Kommentera

