Någon som jag vill ska vara mer

10 Maj

– Det är precis så det ska vara med en kk, säger Någon. Det är bra att ni inte klickar på något annat plan än det sexuella. Att ni inte skrattar åt samma saker. Att ni inte har samma intressen. För då är det lätt att hålla det på en strictly sexuell nivå och inte blanda in känslor.

Men jag är tveksam. Inte till hela konceptet med att man slipper känsloträsket om man ligger med folk man inte klickar med. Men till att man kan ha riktigt bra sex med någon som man inte delar allt det där andra med. Någon man inte skrattar åt. Någon som man inte får de där glimtarna av fullständig förståelse med och de där ögonkontakterna som säger att ”jag fattar precis vad du menar”.

För samtidigt som det är bra sex med 100 kg fantastiskt lammkött, så är det inte mycket annat vi delar. Jag skäms å hans vägnar när han drar sina dåliga skämt. Han har tusen filmer på sin hårddisk och inte en enda jag vill se.

Och dessutom finns det Någon annan som mitt hjärta bultar lite extra för. Någon som känns. Någon som jag vill ska vara mer.

Inte mer än. Utan bara mer.

Kommentera

