Tionde

30 Maj

Fredag natt. Jag ser på twitter att 100 kg lammkött sitter i en taxi med ett däckat hemsläp. Och jag som hade hoppats att han skulle ringa mig och komma till mig och sova – för hur menlöst vårt umgänge än är så gillar jag hans sällskap i sängen. Jag blir förstås besviken men försöker att ignorera. Sedan ser jag att Någon som jag vill ska vara mer har hookat upp med en gammal förälskelse från förr.

Peppen är med andra ord inte skyhög när jag plötsligt får ett infall och skriver till Någon att jag tycker han ska komma till mig och sova. Någon är en flyktig internetbekant och allt jag vet om honom är att han är rolig och verkar snygg. I övrigt – ingenting. Men han accepterar min invit och en halvtimme senare dyker upp utanför min port lite fnissig och blyg. Vi konstaterar att hela situationen är jättekonstig. Vi lägger oss i underkläderna i min breda säng. Någon är jättefin i sitt svarta linne och sina lila kalsonger.

Man har ju inte en aning om hur det ska bli, när man träffar folk man känner ”från internet” i verkligheten. Det kan bli hur misslyckat som helst. Men nu ligger vi här i min säng och pratar och skrattar och fnissar och tramsar i timtal innan vi bestämmer oss för att sova. Det går så lätt att prata med honom och det är så enkelt och otvunget.

Jag kan förstås inte släppa tanken på att ligga med honom. Överenskommelsen är dock ”bara sova” och Någon verkar fast övertygad att hålla sig till den. Jag försöker ändå. Min fot snuddar vid hans. Men han reagerar inte. Någon gång kommer min arm åt hans arm, men jag får fortfarande ingen reaktion.

Vi vaknar framåt 12 på lördagen. Direkt börjar vi larva oss, skoja och skratta. Men även prata allvar. Jag försöker återigen känna av stämningen men han verkar inte alls intresserad av att nappa på mina närmanden. Vid tvåtiden går vi upp och äter frukost och jag tänker att han nog kommer gå hem sedan. Fast jag gärna skulle ha honom kvar i sängen.

Men han gör ingen ansats till att gå hem. Vi lägger oss i sängen igen och fortsätter prata, timmarna går och aldrig aldrig tar samtalsämnena slut. Och eftersom han dröjer sig kvar så tänker jag att det kanske finns en chans att han vill ligga ändå. Så mitt i en tystnad tar jag mod till mig och frågar Någon:

– Ska vi ligga?

– Om du vill, svarar han direkt.

– Annars hade jag inte frågat, säger jag.

– Okej, svarar han.

Och så ligger vi. Och det är bra. Det tar tid och det får ta tid och jag känner mig så oerhört bekväm med honom, fastän jag borde ha komplex för att jag inte är lika snygg och whatever. Efteråt ligger han kvar fast han verkligen måste gå. Han ska iväg på en fest som börjar om en timme. Ändå går han inte. Han ligger naken bredvid mig och fortsätter prata strunt, fortsätter fnissa, fortsätter skratta. När det gått en timme och festen har börjat klär han till slut på sig och går. Klockan är sju på kvällen och vi har inte lämnat sängen på hela dagen, förutom för frukost. Jag är nöjd.

Fem minuter efter att han har gått twittrar han en referens som bara jag förstår. Den syftar på kristallkronan i mitt sovrum och jag kan inte låta bli att flina stort när jag ser det.

Någon från twitter blir min nummer tio.

Kommentera

