Söta fräknar som smälter

7 Jun

Jag är hos 100 kg lammkött och firar att han ska fylla år dagen efter. Jag har varit där tidigare i veckan också och druckit öl. Då verkade han helt ointresserad av mitt sällskap. Jag höll låg profil och ville inte verka påflugen och han gjorde inget för att signalera att han ville nåt annat.

Men nu hånglar vi på balkongen när folk är på väg hem. Han säger att han vill att jag stannar. Jag svarar att jag gör det. Och när vi ligger i sängen, hans ansikte så nära nära mitt säger han:

– Vad söta fräknar du har fått!

Och jag smälter lite. Mitt sårade ego reser sig, borstar av sig och går vidare. Rakt in i världens lenaste famn och de grymmaste läpparna nästan någonsin. Han säger att det är mysigt med sovsällskap natten till sin födelsedag.

– Jag trodde du skulle stanna i måndags när du var här, säger 100 kg lammkött.

– Jag trodde inte du ville att jag skulle stanna, jag fick inte ens nån kram när jag gick, svarar jag.

– Förlåt, säger han skamset.

Jag tänker att det handlar om misskommunikation. Att det skulle vara så mycket enklare om man kunde göra upp innan att man ska sova ihop, då skulle man slippa situationer som den när han gick hem med någon annan framför näsan på mig. Men jag känner inte att jag kan ta upp det för han måste få ha sina dörrar öppna för vad en utekväll kan ge för napp.

– Hade ni bestämt att ni skulle gå hem tillsammans? frågar Någon och det hade vi såklart inte.

– Dåså, säger Någon, i så fall hade han säkert inte gått med nån annan, han verkar inte vara en sån kille.

Det är jag visserligen inte så säker på. Men visst hade det varit smartare att göra upp det innan.

Man lär så länge man lever. Eller nåt.

Ett svar to “Söta fräknar som smälter”

  1. Isabelle 08 juni 2010 den 19:32 #

    Det är jobbigt att behöva ”bestämma” men man får ju ett slags lugn i sig själv om det är bestämt, dock blir dörren stängd till andra. +-=0

Kommentera

