Skitsamma, eller inte

18 Jun

Jag chattar med 45-åringen dagen innan han ska komma och jobba på mitt kontor, och sova i min säng.

Jag säger:
förresten, idag på lunchen satt vi och pratade om konferenser och jag nämnde att det roliga med konferenser är att träffa kollegor som man inte träffar annars
en kollega ba ”45-åringen kanske?”
tror jag lyckades svara hyfsat undflyende, men rodnade säkert
typiskt mig

45-åringen säger:
oj, hur kommer den frågan sig?

Jag säger:
jag vet faktiskt inte

45-åringen säger:
märkligt, vår relation kanske inte är så hemlig som vi tror
undrar om hon bodde i rummet bredvid på förra konferensen…
eller pratar många om det men inte med oss 

Jag säger:
jag kan inte tänka mig att det är så uppenbart

45-åringen säger:
men skitsamma för min del iaf

Jag säger:
ja nu är det skitsamma för mig också

45-åringen säger:
ja, innan var det ju lite genant..

Jag säger:
genant vet jag inte, men folk har oftast väldigt bestämda åsikter om otrohet och är väldigt snabba på att döma utan att veta läget

45-åringen säger:
håller med och sånt är ju spännande att prata om när det gäller någon annan
låt folk skvallra om de vill
det värsta som kan hända är väl att det skapar lite avundsjuka för någon

På sätt och vis är det enkelt att tänka skitsamma. Samtidigt vill jag inte vara allmänt gods på arbetsplatsen, jag vill inte att folk ska skvallra om mig och 45-åringen. Inte om mig punkt.

Dagen efter dyker han upp på mitt jobb, lång och snygg och skånsk, och jag rodnar när vi hälsar. När arbetsdagen är slut lämnar vi kontoret via olika dörrar, med några minuters mellanrum, och möts upp igen vid tunnelbanan. Vi spenderar hela kvällen och hela natten tillsammans och det är jättekonstigt hela tiden.

Kommentera

