Inte en chans i helvete

23 Jun

Samma kväll som jag gråter och skriker i min ensamhet, smsar 100 kg lammkött och frågar efter min jobbadress för han vill skicka något. Jag förklarar att det är knepigt att skicka grejer till mitt jobb på grund av en massa anledningar. Han berättar att han hade tänkt skicka blommor, men att idén sprack.

Min ilska blossar upp igen. Blommor??? Han känner mig verkilgen inte. Jag är ingen klassisk romantiker, jag är inte tjejen som blir glad för budade blommor till jobbet. Ska de komma med ett kort som det står ”FÖRLÅT” på då eller? Vad ska jag säga till mina kollegor när de frågar? Att blommorna är från en snubbe jag ligger med, som knullade nån jävla brud framför näsan på mig i helgen?

Jag smsar honom:

”Jag tycker att det vi ha haft har funkat så himla bra och jag har verkligen gillat att träffa dig. Men det finns inte en chans i helvete att du ska få förödmjuka mig så, inför alla andra. Att du ligger med andra har jag inga problem med och det vet du. Men jag pallar inte att du gör som i lördags.”

Jag är nöjd med det jag skriver. Jag är tydlig och jag är arg, men jag står för varje ord. Han svarar:

”Jag tycker som du. Jag var fucking shitfaced men det är inte någon ursäkt. Jag är ledsen, ville verkligen inte vara elak mot dig alls. För det var jag. Kram”

Han låter ångestfylld. Men jag vet inte, det känns fortfarande som att det skulle kunna hända igen. Han har liksom inte givit mig några indikationer på att kunna lova något annat. Jag måste verkligen fundera på om hjärtat/hjärnan/magen/fittan pallar att fortsätta träffa honom, oavsett vilka garantier han skulle kunna ge mig. Oavsett om han lovar att inte ragga på andra när vi är på fest tillsammans.

Jag svarar:

”Jag måste sova. Och tänka lite. Vi kan väl höras imorgon eller nåt. Kram”

Ett svar to “Inte en chans i helvete”

  1. Isabelle 23 juni 2010 den 13:29 #

    Alltså. Tar inte han lite väl mycket energi för att bara vara någon som är kul att hänga med/bra att ligga med?
    Sånna ”flyktiga” relationer ska inte skapa tårar ilska och kaos hos någon tycker jag.

    Han är uppenbarligen inte rädd om relationen ni har. Nää. han tar energi, jobbig typ ju, seriöst det finns ju sååå många andra sexuella relationer du skulle kunna ha där inte snubben beter sig som ett fucking shitfaced (thats wthat he said)

Kommentera

