Vi spelar med mina regler nu

24 Jun

Jag antar att det är nu jag borde stå upp för mig själv och be 100 kg lammkött att dra åt helvete. Borde vara independent woman och snapa med fingrarna och inte ta nån skit.

Men jag vill inte. Jag vill fortsätta träffa honom. Jag vill så det värker. Under förutsättning att vi sätter regeln att man inte får ragga upp andra om vi är på samma fest, så vill jag det. Jag har inte velat ställa några krav i den här relationen, inte velat vara den tjejen, men nu måste jag det. Och det känns som att vi spelar med mina regler nu. Antingen kör vi som jag vill eller så lägger vi ner.

Kvällen efter att vi har smsat åker jag hem till honom. Han verkar nervös, skamsen, säger inte så mycket. Jag säger vad jag har tänkt på och han accepterar utan protestera en sekund. Han vill fortsätta ses och lovar att han inte kommer att ragga på andra framför näsan på mig.

– Om vi är ute på krogen så är det en annan sak, men är det en liten fest så är det inte okej, säger jag.

– Om vi är på fest tillsammans så vet jag att den rödhåriga är min, konstaterar han nöjt.

Vi har knappt haft någon kroppskontakt sedan jag klev innanför dörren, men nu smyger sig hans hand över min. Jag slappnar av, lutar mig mot honom, luktar på hans hals. Vi sitter så ett tag i soffan och säger ingenting. Andas. Han frågar om jag vill sova kvar, och det vill jag. Vi lägger oss, håller om varann, småpratar, mina fingrar i hans hår. Men det finns inget ”ligga” i luften och det känns skönt. Det är liksom inte läge, och det fattar både han och jag.

Innan 100 kg lammkött somnar säger han:

– Jag ska köpa en tandborste till dig som du kan ha här.

Kommentera

