Såhär ville jag ha det

25 Jun

På morgonen skjutsar han hem mig på väg till sitt jobb. Jag genomlider en arbetsdag och möter upp med gänget i en park efteråt. 100 kg lammkött är där. Han verkar glad att se mig och jag får en bamsekram. Sen sitter vi en bit ifrån varandra och pratar knappt. Men det känns bra. Jag snackar och garvar med de andra vännerna.

Hans skräniga unga polare dyker upp när vi är på väg att bryta upp. Han ska ut på krogen med dem och jag ska ta en öl på ett ställe i närheten med de andra. Jag tänker att nu lär man ju inte få en kyss ens, när hans 23-åriga primatpolare har anlänt. Men när vi ska gå åt olika håll kramar han om mig, kysser mig, länge.

Sedan går 100 kg lammkött ut på krogen och whatever, raggar säkert upp nån, tar med någon hem. Jag vet inte. Jag bryr mig inte så mycket. Själv tar jag en öl med mina kompisar och åker hem sedan. Det känns bra. Såhär ville jag ha det.

Kommentera

