Jag tappar luften

28 Jun

Jag får mail från Skräpet.

”Ville bara på något sätt be om ursäkt om jag gjorde dig illa i fredags i parken. Jag var så otroligt full och kommer inte ihåg riktigt vad jag gjorde. Det var iallafall jävligt osmidigt av mig att sitta och flirta med 100 kg lammkött, men jag visste inte att ni hade ‘en grej’ eller vad man ska kalla det. Jag är inte alls intresserad av honom på något vis, blir bara jobbigt flirtig på fyllan. Kan samtidigt även tycka att han själv kunde sagt till mig i fredags att det var ni två och sen även sluta höra av sig till mig om att vi ska ses.

Ha en bra dag”

Slaget i magen. Igen. Sluta höra av sig till mig om att vi ska ses. Hon vet vad hon gör, Skräpet, när hon droppar de orden. Hon smeker mig över ryggen och avslutar med att trycka in en skruvmejsel mellan revbenen och bända till. Jag tappar luften.

Samtidigt är jag glad att hon berättar, att jag vet. Jag vill inte gå omkring som en idiot som han kan ligga med ibland och skratta åt ibland. Jag vill dock inte ge henne tillfredställelsen av att ha gjort mig upprörd, att hon har träffat en weak spot i min coola fasad. Jag svarar sakligt och behärskat:

”Hej!
Jag förstår var du kommer ifrån och jag är glad att du mailade. Ursäkten godtages!”

Det är över. Jag vill inte träffa honom mer. Aldrig någonsin. Men någonstans i mitt stilla sinne så hoppas jag ändå att det hon skriver inte ska vara sant. Att hon är en lögnaktig bitch som glidit lite på sanningen. Att hon vässat sina ord för att det ska låta värre än det är. Men så kommer ett svar från henne:

”Får jag bara fråga dig ang din ‘relation’ till 100 kg lammkött, för han har hört av sig massor till mig nu efter i fredags och vill träffas. Bara så att du vet. Jag kommer givetvis inte träffa honom, men jag tänkte att det var sjysst att berätta ifall du är intresserad eller om ni dejtar. Ja du fattar!”

Ja, jag fattar. Jag fattar precis att hon inte gör någonting för att vara schysst mot mig, Skräpet agerar enbart för egen vinning. Men nu vet jag i alla fall hur det är, även om hon överdriver så fattar jag att det finns sanning i det hon skriver. Han har gått på den enda bruden som jag inte vill att han träffar, den enda som är ”känslig”. Han kan inte låta det fula äckliga jävla horskräpet vara för min skull. Jag fattar det.

Sedan börjar jag gråta.

4 svar to “Jag tappar luften”

  1. sara jay 29 juni 2010 den 07:26 #

    smsen är ju väldigt välplanerade här, lite för välplanerade. ingen i sina sinnes fulla bruk skickar det andra smset, det luktar väldigt dålig självkänsla och hävdelse ända till småland.

    • Dräng-Jenny 29 juni 2010 den 08:09 #

      Ja, det gör det. Jag vet att Skräpet är manipulativ och beräknande och jag vill inte mata henne med någon information alls.

  2. karin 30 juni 2010 den 11:09 #

    Aaaaah vilken tjej! Hur gammal är hon, fjorton? Verkligen ett skräp. Men du är grym, du skriver himla bra och din blogg är snygg. Jag gillar det här.

    • Dräng-Jenny 03 juli 2010 den 15:36 #

      Hon är 30. Fortfarande ett skräp dock. Tack för fina ord!

Kommentera

