Skräpet

28 Jun

Det där Skräpet som 100 kg lammkött låg med i pingisrummet dyker oväntat upp och joinar fredagens parkhäng. Hon är full och högljudd, allmänt osmidig och jobbig att ha att göra med. Lammköttet verkar obekväm med situationen och kastar frisbee i 1½ timme för att slippa prata med henne. Verkar det som i alla fall. Jag vet inte vad som rör sig i hans huvud.

Efter ett tag slår han sig ner på filten mellan mig och Skräpet. Han håller om mig, kramar och pussar på mig och jag tänker att han vill göra något form av statement. För att Skräpet ska fatta att hon inte har något att hämta.

Plötsligt ser jag i ögonvrån hur hon lutar sig mot honom och jag hör honom säga ”inte nu”. ”När?” undrar Skräpet och han svarar ”aldrig”.

Jag är nöjd. Jag är arg på henne för jag tycker hon beter sig som ett jävla as, men jag är nöjd med hur 100 kg lammkött hanterar situationen.

Dagen efter köper jag en tandborste till honom.

Kommentera

