Inte romantisk, men sentimental

29 Jun

Jag är inte romantisk. Men jag är väldigt sentimental. Och redan efter bara en dag dyker de sentimentala bilderna upp i mitt huvud.

Hur vi röker på hans balkong och håller om varann och inte säger ett enda ord och hans haka vilar på mitt huvud.

Hans mjuka läppar.

Hur man alltid måste instruera taxichauffören att inte köra efter GPS:en när man ska till honom, eftersom hans port ligger lite gömd och man måste stanna vid vändplanen.

Att jag hittar överallt i hans kök.

Första gången jag följer med honom hem, hur jag grenslar honom i soffan och han reser sig upp och bär mig till sovrummet som om jag vore lätt som en fjäder.

Hur jag valde en plats med extra benutrymme när vi åkte buss tillsammans.

Alla gånger han kommit till mig efter krogen och jag tassat ner till porten för att öppna och jag stått ett trappsteg upp och ändå varit kortare än han och han kysst mig med spritandedräkt och tagit fnissiga danssteg upp till min lägenhet.

Alla sovmorgnar med bakissex och pizza i hans stora soffa.

Hur vi flätar fingrar i natten och han får vara lillskeden för jag tycker om att ha ryggen fri och jag snusar i hans nacke och vet precis hur hans hår luktar.

Den oöppnade blå tandborsten som ligger och väntar på hyllan i mitt badrum.

Ett svar to “Inte romantisk, men sentimental”

  1. fredrik 30 juni 2010 den 07:37 #

    Dramatik!

Kommentera

