Varje gång han surrar

2 Jul

Någon som är gift och har barn hör av sig och pratar ligga. Vi pratar alltid ligga. Det är det vi gör. Vi har gjort det i flera år, men vi har aldrig fått till det mer än ett hångel i sommarnatten och en tafflig avsugning på en tågtoalett.

Så fort jag börjar tänka rationellt, logiskt, strukturerat kring vad jag egentligen vill med Någon som är gift och har barn så tar hjärnan över. Fittan har ingen talan då. Jag vet att det vore så jävla onödigt att ligga med honom. Det skulle förstöra så mycket, för mig, för honom, för hans fru, hans son, hans föräldrar, hans syskon, hans släktingar. Jag känner dem allihop, och ganska bra dessutom.

Det finns inget rationellt försvar för det lilla vi har gjort, eller det stora vi vill göra. Det finns bara inte. Det är bara fel fel fel. Ändå så överröstar fittan hjärnan varje gång han surrar i min mobil.

Kommentera

