Meckigt

4 Jul

Någonstans i min patetiska hjärna så hoppas jag att jag har missuppfattat. Att Skräpet har ljugit och hittat på, och att 100 kg lammkött ska komma med förklaringar och ursäkter som faktiskt håller. Men så är förstås inte fallet när jag efter en vecka inte längre orkar tänka arga och besvikna tankar, och smsar honom.

”Nu har jag varit förbannad på dig i exakt 7 dagar. Varsågod för info.”

”Varför det? :S”

”För att du bytte nummer med Skräpet samtidigt som jag satt i ditt knä på midsommar och för att du försökt styra upp nåt med henne sedan. Fast du vet att din syrra hatar henne, hon har legat med Någon och Någon och dessutom allt som hände på festen. Fattar inte hur du tänker.”

”Så var det nog inte riktigt. Vet inte riktigt varför jag ska förklara mej ändå…”

”Du behöver inte förklara dig. Jag behövde bara säga det till dig i ett försök att sluta vara ledsen, besviken, arg. Försöka släppa det och gå vidare.”

”Okej. Om det känns bättre så ska jag nog inte hänga något mer med erat ‘gäng’. För meckigt.”

”Det är lika mycket ditt gäng som mitt, så i så fall borde jag också sluta hänga med dem. Jag vill inte att det ska vara meckigt.”

”Vill inte ställa till med något mer än jag redan gjort. Sorry.”

Jag ville att han skulle ångra sig. Ja, det ville jag. Att han skulle förstå vad han går miste om, att han skulle göra åtminstone en liten ansats till att återställa den infekterade situationen. Men ingenting.

Ingen-jävla-ting.

Kommentera

