Tål att tänkas på

4 Jul

Undrar om jag har lyft in en massa skit från uppbrottet och separationen med exNågon in i relationen med 100 kg lammkött. ”Relationen”. Man kan väl inte ens kalla den relation egentligen. Ändå tar jag åt mig så fruktansvärt mycket, lägger så mycket energi och känslor på den att jag blir alldeles matt. Dygnets alla vakna timmar den senaste veckan har jag lagt på att vara arg, ledsen, besviken, sårad och ältat ältat ältat.

Och jag kan inte riktigt komma på någon rimlig förklaring, annat än att jag fört över min tidigare relation på denna och liksom försöker hantera en del av den gamla smärtan i detta nya format. Låter flummigt och skumt och konstigt formulerat. Tål att tänkas lite mer på.

2 svar to “Tål att tänkas på”

  1. LisaFW 06 juli 2010 den 15:27 #

    Tack för att du vågar skriva, det är som ett eko av den forntid så jag var i liknade situation. Hann tyvärr aldrig läsa din allra första blogg. I alla fall skriver du och twittrar fantastiskt. Meddelanden från en parallell mycket påtaglig verklighet.

Kommentera

