Dunk-dunk

9 Aug

– Vem är det som bloggcockblockar dig? frågar Någon.

Jag berättar vem det är.

– Åh, Aslan! Han är skitsnygg ju! utropar Någon.

Jag förstår liknelsen. Jag har själv gjort den. Det är något med lejonmanen och det varma hjärtat som slår mot mina fingertoppar när min hand vilar på hans bröst. Jag vet inte om Aslan vet det, men hans hjärta slår hårt. Tydligt. Dunk-dunk, dunk-dunk.

– Jag vet!!! svarar jag och kan inte sluta flina.

3 svar to “Dunk-dunk”

  1. grovt initiativ 09 augusti 2010 den 09:16 #

    Jag DÖR vilket fint alias. Det ska han skatta sig lycklig för.

  2. grovt initiativ 09 augusti 2010 den 09:24 #

    Och, btw: När man har en sån här blogg. En sån som skvallrar lite anonymt om saker, bänder känslor etc. Och man har läsare till den bloggen och är en aktiv nätanvändare och låter folk läsa den. Oundvikligen kommer man hamna i en sits där en man tidigare låtit hitta bloggen är någon man bara måste skriva om.

    Du vet att det är sant och naturlag.

    • Dräng-Jenny 09 augusti 2010 den 11:16 #

      Ja, jag vet att det är sant och naturlag. Men jag tror inte jag hade kunnat göra det på något annat sätt. Jag biter i det sura äpplet och tänker på nåt sött. Det funkar.

Kommentera

