Jag förtjänar det inte

15 Aug

Jag var ett svin. Jag svek och bedrog och ljög och sårade. Jag betedde mig illa mot någon som älskade mig. Jag utnyttjade förtroenden – överlagt och genomtänkt. Jag drog fram som en ångvält eller stridsvagn och mosade ett liv. Gick vidare och lämnade en sargad man, som knappt kunde andas, bakom mig. Lämnade honom kippandes efter luft i ett hem där allting fortfarande var ”vårt”.

Och själv sitter jag här. Med massor av nya vänner som jag tycker otroligt mycket om. En fin lägenhet som jag trivs bra i. Ett jobb som är helt okej. En förläggare som tycker att jag ska skriva. Och Aslan. Som jag tycker så mycket om. Jag är så himla glad, harmonisk och pepp.

Och allt jag kan tänka är: jag förtjänar det inte.

Kommentera

