All is well in the jungle

19 Aug

– Ska vi prata? frågar Aslan.

Han sitter på en stol och röker i sitt lilla kök. Jag sitter mittemot honom, uppflugen på köksbänken. Det är mindre än en meter mellan oss.

Och vi pratar. Om vad det betyder att jag var otrogen i mitt förra förhållande. Om min ovilja att gå in i något nytt som redan från början kräver en massa jobb. Om att prata först och blogga sedan – mina egna ord, min överenskommelse med mig själv, som jag inte höll.

Aslan säger att han aldrig skulle hindra mig från att blogga. Det är bra att han säger det, för i mitt huvud finns redan formuleringen jag tänker inte kompromissa med mitt bloggande. Nu hinner jag inte föra det på tal innan han själv tar upp det.

Det känns fint att prata. Jag är glad att han tog initiativet till ett snack, nästan så fort jag kommit hem till honom. Jag är dålig på pratinitiativ. Jag skriver lättare än jag pratar. Så har det alltid varit. Men jag vill bli bättre. 

– Vill du prata om något mer? frågar han.

– Ja, jag vill prata om exklusivitet, svarar jag. Hur känner du för det?

För en kort sekund blir jag rädd att han ska svara att han inte vill att vi ska vara exklusiva. Även om jag känt på mig att det inte är så, så hinner en den iskalla lilla vinden dra genom min mage.

– Jag har inga problem med exklusivitet, svarar Aslan och flinar finurligt.

– Bra, säger jag. Jag trodde inte det heller.

Ett svar to “All is well in the jungle”

  1. sara shotgun 19 augusti 2010 den 14:22 #

    Lämna ditt förflutna bakom dig, för att dra en Lejonkungenreferens. men, lejon iallafall

Kommentera

