I mitt skymningsland

23 Aug

Man måste inte prata om allt. Ni vet det va? Det finns mycket som är helt okej, kanske till och med nödvändigt, att man håller för sig själv. En del saker måste få stanna i ens eget huvud.

Men någonstans i skymningslandet mellan helt-och-hållet-mina-egna-tankar och ett samtal mellan fyra ögon – där finns den här bloggen. Allra mest bloggar jag för min egen skull. För att jag inte skulle stå ut om jag inte fick formulera och skriva ner allt som snurrar i min skalle. Men självklart är det också viktigt att det finns någon som läser, annars hade jag inte haft bloggen öppen. 

Det svåra är när en av de som läser också är någon som jag tänker mycket på. Det blir svårt att skriva saker som finns i mitt skymningsland. För jag skulle vilja kasta ut saker som är obearbetat, ofärdigtänkt, som är spontanfunderingar, felformuleringar och konstiga undringar som kan stjälpa ett helt lass.

Är detta ens ett problem? Varför bloggar jag om det här? Jag vet inte. Men det är sånt som snurrar i mitt skymningsland.

Kommentera

