Symbolik och nattliga resor

8 Sep

För några dagar sedan drömde jag att jag skulle åka bort med min pappa, men vi kom aldrig iväg. Jag försökte packa men hittade inte mina saker, det var strul med allting och jag var frustrerad för att vi stod och stampade på samma ställe. Vi var kvar hemma hela tiden och kom aldrig iväg på någon resa.

Likheten med hur jag kände för Aslan var löjligt övertydlig. Jag ville att vi skulle ta ett steg i någon riktning, oavsett vilken, men inget hände.

Så igår pratade vi, jag och Aslan. Delade ångestspöken och rätade frågetecken. Och hittade nya. Och det är väl en bit på väg åt något håll, även om jag inte vet vilket håll och inte heller vet hur vi ska kunna ta nästa steg. Men det är en rörelse och det känns bra och ett steg är bättre än inget steg.

Och inatt drömmer jag att min pappa och jag är borta på en resa. Vi är på fel ställe vid fel tidpunkt, det är off season och inte vad jag har planerat för. Kläderna jag har i väskan är smutsiga, jag har glömt min bikini och mitt ena ben är gipsat från knä till fot. Vi kom iväg på resan men den är inte vad jag har tänkt mig.

Jag skäms lite för att min hjärna inte kan komma upp med en mer avancerad symbolik.

2 svar to “Symbolik och nattliga resor”

  1. grovt initiativ 08 september 2010 den 10:30 #

    *valfritt skämt om daddy issues*

    • Dräng-Jenny 08 september 2010 den 10:45 #

      Hear hear. Fast det är ju inte ens ett skämt.

Kommentera

