Det enda vi inte var sams om var kärleken

18 Sep

När jag hörde eller läste om par som bråkade så kunde jag aldrig identifiera mig. Jag kunde inte relatera till folk som hade stormiga förhållanden med hetsiga diskussioner. Hur gick det till liksom? Jag och exNågon tyckte lika om allt. Vad skulle vi bråka om? Vi hade samma värderingar, samma intressen, ville samma saker.

Det fanns bara en enda sak som var ett potentiellt konfliktämne. Som vi hade kunnat bråka om, om det inte varit så vidrigt hemskt att jag knappt vågade formulera det tyst i tanken.

Nämligen det faktum att jag inte var kär i honom.

Kommentera

