Det där ordet

13 Okt

”Du är flickvän” skriver Någon till mig på MSN.

”Va, är jag?” frågar jag.

”Du är kär, du har tandborsten hos honom, du ska få presenter – du är flickvän” svarar Någon.

”Okej då” skriver jag. ”Jag är väl det där… ordet… du skrev”.

Jag och Aslan har inte pratat om att ”vara ihop”. Vi pratade om att dejta exklusivt och sedan har det rullat på och känts hur bra som helst. Men vi har inte pratat om att uppgradera. Jag vet dock att andra runt omkring oss definierar oss som ett par. ”Medtag pojkvän” skrev någon i en inbjudan. Och jag hör en av Aslans vänner säga i telefonen att han är ”med Aslan och hans tjej”.

Det är ändå svårt att tänka sig det. Inte för att det inte känns bra eller för att jag inte vill, utan för att det känns så oerhört ovant. I nästan nio år var jag sambo, fästmö och fru. Sedan var jag nyseparerad, nyskild och singel. Och nu ännu ett nytt epitet. Min hjärna hänger inte riktigt med.

Dagen efter jag och Någon haft diskussionen om det där ordet skriver Aslan till mig:

 ”Nu kallar jag dig för min flickvän, bara så du vet.”

Jag opponerar mig inte. Jag vänjer mig bara vid tanken. För att jag gillar den.

Ett svar to “Det där ordet”

  1. Isabelle 17 oktober 2010 den 18:18 #

    NAAAAAW. lille GF <3

Kommentera

