Istället för trötta rosor

23 Okt

Jag har sagt det förr och här kommer det igen: jag är inte romantisk. Klasssisk blommor och choklad-uppvaktning  är inget för mig. Det är så klyschigt och intetsägande och platt. Jag blir bara irriterad.

Men det finns annat som får mitt hjärta att slå dubbelslag. Som när jag och Aslan är ute och dricker öl med vänner, fantastiska roliga fina vänner, och kvällen är precis så där gapflabbig och allvarspratig och fnissförtrolig som jag vill ha den, och jag plötsligt upptäcker att jag har fått ett sms från Aslan som sitter vid andra sidan av bordet.

”Dock att du är världens snyggaste”

Kommentera

