Han ger mig allt jag vill ha

6 Feb

Det är söndag och vi har spenderat timmar och åter timmar i sängen, vi har sovit och ätit och hånglat och kollat på TV-serier i sängen och jag har lämnat den för att handla och för att vara barnvakt, sedan har jag återvänt och han ger mig allt jag vill ha och jag behöver inte vara rädd och jag behöver inte undra om jag vill för mycket och jag behöver inte backa eller hålla igen eller tveka och stå med ena foten på bryggan utan att våga hoppa i båten, och för allt detta – för att livet är så gott mot mig och för att han mer än jag någonsin vågat önska – är jag djupt tacksam.

Kommentera

