Jag hatar honom lite men älskar honom mer

21 Feb

Aslan tvingar mig att ringa sjukhuset. Tvingar mig att boka läkartid, tvingar mig att ta tag i. Jag hatar honom lite för det. Men jag förstår varför han gör det, att han vill mitt bästa, att han vill ha mig i så gott skick som möjligt, så länge som möjligt.

– Jag har förlorat så många människor för att de inte kunnat hantera sina sjukdomar, säger han och jag vet att han har rätt.

Jag är dålig på att göra saker om jag inte känner mig känslomässigt motiverad. Jag är värdelös på att göra saker för att jag borde. Oavsett hur bra det är för mig. Och jag blir arg när andra säger åt mig vad jag ska göra.

Därför hatar jag honom lite för att han tvingar mig. Men jag älskar honom mer.

2 svar to “Jag hatar honom lite men älskar honom mer”

  1. gustav 21 februari 2011 den 09:31 #

    +1000 poäng för Aslan. Keeper.

  2. Play as if there's no tomorrow 22 februari 2011 den 09:24 #

    What Gustav said.

Kommentera

