Stulna år

27 Feb

Tänker på exNågon. Tänker på alla åren vi hade tillsammans. Tänker att han investerade de åren i mig. Och att jag slängde bort dem.

Det känns som att jag stal de åren från honom.

Jag vet att han vill ha barn. Och han skulle bli en alldeles utmärkt pappa. Men han närmar sig 40 och det börjar bli bråttom och han trodde att jag var kvinnan som skulle bära hans barn och därför investerade han de åren i mig och sedan slängde jag bort dem och nu står han där. Och har bråttom.

Tänk om han inte hinner. Åh gud tänk om han inte hinner. Tänk om jag stal hans framtida familj.

5 svar to “Stulna år”

  1. Matte 28 februari 2011 den 13:19 #

    Har du sagt förlåt än?

  2. Dräng-Jenny 28 februari 2011 den 14:13 #

    Jag har skrivit men inte skickat. Måste kasta ett öga till på det först.

  3. Paddan 01 mars 2011 den 15:54 #

    Jag har typ varit exNågon men jag måste säga att jag inte riktigt håller med dig…
    Det är mycket lättare vara den som håller i och klamrar sig kvar än att vara den som vågar bryta upp från ett långt förhållande. exNågon visste kanske och förstod att något var fel långt där inne i hjärtat han också. Det visste jag men jag valde att inte se. För stunden kändes lättare så! I vårt fall var det faktiskt jag som bad om ursäkt efteråt för att han fick bära hela hundhuvudet mot släkt och familj som tyckte att han var the-bad-guy och jag ett litet offer när han gjorde slut. En martyrroll som jag spelade med elegans tills jag var ärlig mot mig själv och frågade mig vad f-n jag sysslade med egentligen! Jag är inte egoistisk eller elak….jag bara ville inte se…och när jag väl öppnade ögonen så insåg jag att han hade haft fullkomligt rätt…och då var det faktiskt jag som bad om ursäkt och tackade honom för att han gjorde det som jag aldrig vågade….
    Om du inte var lycklig med exNågon så tycker jag att du gjorde honom en stor tjänst som vågade bryta upp….men det är bara vad jag tycker!

  4. Debbie 03 mars 2011 den 19:32 #

    Charlie Chaplin.

  5. Dräng-Jenny 06 mars 2011 den 16:11 #

    Charlie Chaplin?

Kommentera

