Mer än (<3)

30 Jun

Igår var det ett år sedan jag och Aslan träffades första gången.

Ett år av högre toppar och lägre dalar än jag någonsin upplevt tidigare. Ett år då jag har gråtit mer än under året då jag och exNågon kämpade för att vårt äktenskap skulle hålla. Och mer än då vi misslyckades.

Det här året har jag varit argare, räddare och mer frustrerad än någonsin. Vilsnare, ledsnare och mer förvirrad. Det har varit så jävla mycket av allt hela tiden.

Jag har också varit mer förälskad än någonsin förut. Är mer förälskad. 

Ett år, babe. Nu kör vi.

Ett svar to “Mer än (<3)”

  1. Karin 01 augusti 2011 den 21:57 #

    jag och h firade ett år sedan vi kysstes förra månaden, vi badade badkar och h krossade nästan spegeln när han öppnade en flaska billig mousserande rosé som skumpat med hela dagen i väskan. jag somnade lite och han tyckte jag var söt.

    ett år känns både långt och kort, beroende på hur man ser på det (som alltid förstås)! jag minns ju massor av upp och ner och olika faser som varit, som betytt mycket och påverkat, men så tänker jag på h:s vänner som har varit ihop i tio-elva år och då är ett år rätt kort. men jag tycker det är så fint, vårt lilla år som kanske och förhoppningsvis blir fler och deras jättemånga år som visar på att kärlek kan hållas stark länge! med allt vad som hör till det.

    nu bor h i ett annat land och det är ju helt annorlunda än när han bodde nära, det har verkligen varit tufft, samtidigt älskar jag honom mer än innan och har kämpat mycket för det där vanliga ska fungera. jag har varit avtänd, ledsen och ensam. pressad att vara underbar bara den där ynka veckan man ses. nu är vi mer avslappnade, jag är trygg och saknar honom mycket mycket, men vet samtidigt att när vi ses är det ok att det inte är perfekt. när han bodde i samma stad skulle jag ju aldrig orkat träffa honom nio dagar i sträck, så det är inget konstigt att jag bara vill vara ensam eller med vänner. det är ok att bråka för det hör till, även om man ses bara en gång i månaden eller mer sällan. sånt tar tid att få in.

    nog om det, det jag vill säga var mest: lycka till!!

Kommentera

