Jaha

6 Sep

Jag har tänkt att jag liksom har en egen grund att stå på i den här röran. En grund som är ganska stadig och som inte är avhängig att mina föräldrar lever ihop. Jag har någonstans att bo, jag har mitt jobb, jag har massa fina vänner och framförallt har jag Aslan.

Men så ringer min chef. Hon frågar hur jag mår, hur det går med allt, hur det är med min mamma, hur vi löser det. Sedan säger hon:

-Jag har tyvärr fler dåliga nyheter.

Det känns som att det inte spelar någon roll. Det kan inte bli värre än så här. Fast det kan det förstås, det förstår jag också.

Så berättar hon att det är strul med några avtal yadayadayada så vid årsskiftet måste jag antingen sluta eller acceptera ett nytt avtal som innebär lönedumpning, visstidsanställning istället för tillsvidare och inget kollektivavtal.

Jaha.

6 svar to “Jaha”

  1. Debbie 06 september 2011 den 14:51 #

    Eeeeh? Nej, det behöver du inte alls acceptera? Go Facket nu för fan!

    • Dräng-Jenny 07 september 2011 den 10:11 #

      Och om man inte är med i facket…

      • Karin 08 september 2011 den 16:29 #

        Kan man inte bara gå med nu? Jag trodde det var så. Eller är det som försäkring, du måste ha varit med när olyckan skedde? Och de som är med i facket på ditt jobb, de borde ju kunna dra nytta av det och då ska väl du få samma avtal som de? Eller? Det här måste jag lära mig mer om.

  2. Elin 07 september 2011 den 20:57 #

    Nu har jag försökt formulera mig i 10 minuter men jag kommer fan inte på ngt vettigt att skriva som står i relation till hur jävla pissdåligt det här är.

    Allt varmt, gott och det bästa till dig!
    kram.

  3. 4everfine 10 september 2011 den 12:28 #

    Hej. Att vara utan jobb är förstås för jävligt, men att jobba utan kollektivavtal är verkligen ingen bra idé.

    Kram

Kommentera

