Praktikaliteter

8 Sep

Min lilla lilla mamma. Hon gråter och gråter i min famn när jag kommer hem till huset där hon och pappa bor. Bodde. Bor?

-Det är så gräsligt, Jenny, så fruktansvärt, snyftar hon.

Jag håller hårt. Stryker över ryggen. Pussar på pannan. Vi står tysta länge och jag har inte ens hunnit ta av mig skorna.

Hon äter i alla fall av soppan jag lagar. Hon säger att den är god. Jag tycker den är smaklös och fascineras av att hon orkar vara artig.

Jag hjälper henne med lite praktiska saker. Visar hur hon gör för att anmäla intresse på hyreslägenheter på nätet. Plockar ner förlovningsbilder, vigselringar och bröllopsminnen i en låda.

Sedan tittar vi på Bonde söker fru och äter mango och det känns faktiskt inte särskilt jobbigt att vara där. Det går ganska bra.

Kommentera

