Take another little piece of my heart

9 Sep

Jag smsar pappa och frågar hur han har det. Han svarar:

”Det är mest bara en röra i huvudet. Hur ska jag reda upp det här?”

Jag blir arg. Inte fan vet väl jag hur han ska reda upp det. Han kan ju inte reda upp det.

”Ja du, någon form av plan antar jag att du har? Vissa saker kan du inte reda upp, det får vi andra försöka göra. Vissa saker kanske löser sig med tiden.”

Och plötsligt hör jag hur Janis skriksjunger i bussens radiohögtalare och hon är så jävla förtvivlad och förbannad och mina ögon svämmar över. Ta en till bit av mitt hjärta då för helvete. Gör det.

 

Kommentera

