Jag känner inte igen mig

11 Sep

Det är något med det här familjedramat som dränerar min energi så mycket. Inte fysiskt, men mentalt. Mitt tålamod är sämre, mitt humör är lägre. Jag känner inte igen mig. Jag brukar vara glad och ganska rimlig i huvudet. Nu känner jag mig snäsig och nästan konfliktsökande. Jag som brukade vara konflikträdd känner mig nästan upplagd för ett bråk.

Och det går förstås ut över Aslan. Hur skulle det inte kunna?

Det krävs inte mycket frustration för att jag ska tänka det är för mycket, jag orkar inte, jag skiter i det, jag lägger ner alltihop om vårt förhållande.

Det är inte jag. Jag tänker inte så. Jag känner inte igen mig.

Men så ringer han och vi pratar och jag förklarar och han lyssnar och han förstår och det är ett bra samtal och vi tar ytterligare steg i en gemensam riktning.

Kroppen fylls av ett lugn. Nu ska den få sova och ta igen sig lite.

Kommentera

