Mig själv att tacka

17 Sep

”Jag får tårar i ögonen när jag tänker på dig för du är så klok och fin.”

Pappa smsar. Inte fan är det din förtjänst i alla fall, får jag lust att svara.

Jag har faktiskt kämpat jävligt hårt för att komma hit. Jag har lagt många år på att analysera, älta, fundera, vrida och vända. Mina älskade vänner har hjälpt mig att hitta mina pusselbitar och förstå mig själv och varför jag är som jag är. Och jag har pushat mig att utvecklas och bli bättre och att möta mina rädslor. För att jag har velat det.

Jag har inte fått några insikter och någon klokskap av att ha vuxit upp i en familj där ingen ifrågasätter eller pratar om vad som händer under ytan. Snarare tvärtom. Jag är insiktsfull trots allt det. För jag har gjort den resan helt på egen jävla hand – utan draghjälp från mina föräldrar. De få gånger jag har luftat relationsmässiga problem med dem så har de bara svarat ”det där vet vi inte så mycket om, vi har aldrig bråkat om något”.

Se vad bra det gick då.

Kommentera

