Hemmakatten tar sig ut

23 Sep

Det luktar mat när jag kliver innanför dörren hos mamma ikväll. Och mycket riktigt står hon vid spisen och steker kyckling. Hennes egenodlade potatis kokar på spisen och de egna tomaterna ligger skivade på en tallrik. Det gör mig så glad. Det finns hopp om livet.

Hon berättar om ett forum för trädgårdsnördar på nätet, där hon hängt i flera år och diskuterat ovanliga rosor och whatever. Nu har hon skrivit i forumet och berättat att hon blivit lämnad av sin man ”och vet du, jag har fått SJUTTIO svar i tråden, massor med bra tips och kramar”.

Imorgon ska hon träffa några av trädgårdsnördarna och fika. Är så stolt över min hemmakatt-mamma.

3 svar to “Hemmakatten tar sig ut”

  1. Annika i Colombia 23 september 2011 den 19:13 #

    Ah. Vad fint ändå, mitt i alltihop.

  2. Johanna 23 september 2011 den 19:28 #

    Ja, det var fint! Fick en liten tår i ögat trots att jag varken känner dig eller din mamma.

    (Är ny läsare, hej hej!)

  3. Dräng-Jenny 24 september 2011 den 14:04 #

    Tack. Och välkomna, eller vad man ska säga.

Kommentera

