Att upprätthålla en vardag

16 Nov

Jag tvingar mig själv att ta hand om mitt vardagliga liv. Jag skulle så enkelt kunna tilbringa mina kvällar på stan, hos kompisar eller på jobbet. Men det finns tvätt som måste tvättas och disk som måste diskas och matlådor som måste lagas. Hur mycket jag än försöker springa ifrån det, så finns allt det där kvar. Och jag mår inte bättre av att komma hem till ett hem som ser ut som ett bombnedslag med travar av disk och smutsiga kläder.

Jag gjorde det förra gången. Sist jag och Aslan gjorde slut. Då tappade jag det mesta, vardagen förlorade sin betydelse och mina vanor försvann. Det kan inte bli så den här gången.

Så ibland tackar jag nej till att äta middag hos kompisar för att tvinga mig själv att inte fly. Jag lagar mat och äter fast jag inte är hungrig, och jag tvättar mina kläder fast det inte spelar någon roll hur jag ser ut.

Ett svar to “Att upprätthålla en vardag”

  1. Hanna 16 november 2011 den 12:07 #

    http://onedaysoon.blogg.se
    Jag vet. En till blogg om saknad och ensamhet och att vara med foten i ett land och hjärtat i ett annat. Men vi är inte ensamna iallafall. Hoppas du gillar bloggen.

Kommentera

