Att finnas i ett sammanhang

29 Nov

Min guddotter. Herregud vad jag projicerar psykologisk mindfulnesscrap på henne nu, det stackars lilla livet.

Men när jag är med henne en hel dag – matar henne, klär på henne, drar henne i barnvagnen, får henne att somna, torkar hennes snoriga lilla näsa och ser till att hon inte är kall om huvudet – då känner jag att jag fyller en funktion. Hon är inte på något sätt beroende av mig, men det finns ett sammanhang där jag har en roll och det finns människor i vars liv jag fyller en funktion.

Kom regn eller solsken så är min guddotters mamma min bästa vän och min klokaste Någon. Oavsett om jag fyller en funktion i en kärleksrelation eller inte så betyder jag något i hennes liv. Det finns en etablerad roll för mig att fylla.

Och det här lilla livet som är min guddotter och vars fjuniga hjässa luktar godast i hela världen, hon påminner mig om det.

2 svar to “Att finnas i ett sammanhang”

  1. Medelklassman (@medelklassman) 29 november 2011 den 10:44 #

    Jag har inte hängt med. Först nu surfar jag in här och läser. Jättetråkigt, verkligen. Ta hand om dig.

  2. Bästaste 29 november 2011 den 19:05 #

    <3

Kommentera

