Inte så konstigt

19 Apr

Någon säger att det kanske inte är så konstigt att min pappa känns som en främling – han har ju faktiskt uppvisat en sida som vi aldrig hade sett förut och som numera är en stor del av honom. Min mamma är däremot samma person som innan – fast mycket ledsnare.

Pappa har dessutom en vardag som jag inte är bekant med, i alla fall inte som jag är bekant med mammas. Jag och mina syskon har varit hos henne mycket sedan allting kraschade, både när hon fortfarande bodde kvar i huset och sedan när hon flyttade till sin lägenhet. Jag vet hur det ser ut hos henne, jag har hjälpt henne att skruva ihop möblerna, jag vet vad hon har i sin garderob och jag hittar i hennes kök. Min tandborste står i hennes badrumsskåp. Med pappa finns så många nya okända faktorer medan det med mamma är mer välbekant.

Kommentera

