Att uppgradera sin partner

8 Jul

Jag undrar om det kommer att påverka mig att min pappa ratade min mamma för en yngre kvinna. Att han uppgraderade sin partner när den han redan hade blev gammal.

Sådant händer ju hela tiden förstås, men så länge min pappa och min mamma var ett par så hade jag bevis på att det inte behöver vara så. Att man duger även när man passerat medelåldern och klimakteriet och fått rynkor och hängiga bröst och sladdrig mage. 

Jag undrar om det kommer att påverka min självkänsla och min trygghet nu när jag sett det hända på nära håll. Om jag kommer att bli mer självkritisk och mer orolig för att bli lämnad när jag blir äldre.

2 svar to “Att uppgradera sin partner”

  1. Helena 04 november 2012 den 20:14 #

    Vad hände sen? Varför slutade du skriva?

    • Dräng-Jenny 14 november 2012 den 15:11 #

      Jag vet inte riktigt. Jag har inte känt något sug eller något behov bara. Men jag kanske borde.

Kommentera

